Algol
Kirjanpitäjä
ALGOL
Algol on suomalainen perheyritys ja monialakonserni, jolla on kokemusta kansainvälisestä kaupasta vuodesta 1894 alkaen. Konserniimme kuuluvat Algol Chemicals Oy, Algol Diagnostics Oy, Algol Technics Oy, Algol Trehab Oy, Histolab Products AB ja Suomen Unipol Oy.
Konsernin tytäryhtiöt maahantuovat ja myyvät tuotteita teollisuudelle ja terveydenhuoltosektorille. Lisäksi yhtiöt tarjoavat toimialoihinsa liittyviä palveluja, muun muassa suunnittelua, räätälöityjä toimitusratkaisuja sekä asennus-, huolto- ja koulutuspalveluja. Algol Chemicalsilla on lisäksi omaa tuotevalmistusta.
Toimipisteitä on kymmenessä eri maassa, ja yhteistyökumppaniverkosto on maailmanlaajuinen.
Menestystä rakennetaan yhteistyöllä
Ratkaisumme parantavat teollisuuden tuotannon laatua ja turvaavat sen sujuvuutta. Terveydenhuollossa vahvistamme paremman elämän edellytyksiä. Meillä työskennellään kehittyvässä, kansainvälisessä ja innostavassa ilmapiirissä, jossa rakennetaan menestystä yhteistyökumppaneille. Vaalimme Algolissa yrittäjähenkisyyttä ja mutkatonta yhteistyötä. Pyrimme luomaan asiakkaisiin, toimittajiin ja liiketoimintakumppaneihin pitkäaikaiset, molemminpuoliseen luottamukseen perustuvat suhteet.
Konsernin yhteiset arvot, toimintaperiaatteet (Code of Business Conduct) sekä johtamisjärjestelmäsertifikaatit luovat perustan vastuulliselle liiketoiminnallemme. Edellytämme liikekumppaneittemme harjoittavan liiketoimintaansa tavalla, joka on yhdenmukainen liiketoimintaperiaatteidemme kanssa.
Algol työllistää yhteensä lähes 500 ammattilaista esimerkiksi myynnin, tuote- ja palveluratkaisujen, projektiliiketoiminnan, markkinoinnin sekä teknisen huollon ja ylläpitotoiminnan tehtävissä.
Ihmisiä ja ammattitaitoa arvostava kulttuuri
Meillä hoidat työtehtäväsi itsenäisesti, tavoitteellisesti ja kunnianhimoisesti. Luot työlläsi menestystä sekä asiakkaillemme että päämiehillemme.
Arvomme, vastuunotto, yhteistyö ja kehitys, ohjaavat kaikkea työtämme. Arvojen lisäksi vastuullisuus on meille tärkeää. Jokainen algolilainen vaikuttaa siihen, millainen jälki toiminnallamme on.
Algolilla on yli 130-vuotiaat perinteet perheyhtiönä ja monialakonsernina.
Lue lisää Alogilista työnantajana täältä
Kirjanpitäjä (Accountant)-Skandinaavian yhtiöt
Algol-konserni hakee kokenutta kirjanpitäjää vastaamaan Skandinavian yhtiöiden (Tanska, Norja, Ruotsi) kirjanpidosta Espoosta käsin
Uudessa roolissasi tulet vastaamaan Algolin Skandinavian yhtiöiden kirjanpidosta ja taloushallinnosta. Tehtävässä korostuvat itsenäinen työskentely, järjestelmällisyys sekä kyky toimia osana kansainvälistä toimintaympäristöä.
Pääasialliset vastuualueesi sisältävät:
- Tilinpäätösten laadinta
- Kirjanpidon tehtävät
- Tase-erittelyt ja täsmäytykset
- Ostoreskontran ja myyntireskontran pääkirjatositteiden valvonta
- Kassavirtaennusteiden laadinta
- Palkanlaskennan kirjanpidolliset kirjaukset ja täsmäytykset
- ALV-raportointi
- Talousprosessien kehittäminen yhdessä taloustiimin kanssa
- Tilintarkastusmateriaalien valmistelu ja yhteydenpito tilintarkastajiin
- Maksujen hyväksyntä ja raportointi
- Käyttöomaisuusrekisterin ylläpito
- ERP-järjestelmän virhelokien tarkistus ja päivitys
- Konsernin sisäisten palvelulaskutusten hallinta
- Ostoreskontran tehtävät tulee osaksi myös tulevaisuudessa (otetaan haltuun n. puolen vuoden kuluessa työsuhteen aloituksesta)
Työsuhde: Vakituinen, kokoaikainen
Toimipaikka: Espoo, hybridityömalli mahdollinen (2 pv/vko toimistolla, keskiviikko tiimipäivä)

Toivomme sinulta
🎯Muutaman vuoden (noin 5 v) työkokemusta vastaavista tehtävistä.
🎯Osaamista ja kokemusta arvonlisäverotuksesta, kirjanpidosta ja tilinpäätöksistä.
🎯Kokemus ja osaaminen Ruotsin kirjanpitolainsäädännöstä on tehtävässä suuri plussa.
🎯Tehtävän sujuva hoitaminen edellyttää sujuvaa suomen-,ja englanninkielen hallintaa. Ruotsin kielen hallinta on suuri plussa.
🎯Käytössämme on nykyaikaiset työvälineet ja kehitämme jatkuvasti toimintaamme, joten hyvät IT-taidot sekä kehityshalukkuus ovat tehtävässä tarpeen.

Miksi Algolille kirjanpitäjän rooliin?
- Algol on vakavarainen kannattava kansainvälinen Suomalainen perheyritys.
- Nordic-tason rooli tarjoaa kehittymismahdollisuuksia.
- Algol panostaa kehittymiseen, pääset uudistamaan ja kehittämään talouden prosesseja
- Algolilla on hyvät edut, kattava työterveys ja mm. ilmainen kuntosali toimistolla.

Organisaatio ja palkka
💡 Olet osa Suomen taloustiimiä, teet läheistä yhteistyötä Pääkirjanpitäjä Irenen kanssa, joka vastaa Suomen yhtiöiden kirjanpidosta sekä kirjanpitäjä Tainan kanssa, joka hoitaa Suomen yhtiöiden kirjanpitoa ja toimii vertaistukena uudelle Skandinavian kirjanpitäjälle. Tiimissä on lisäksi kaksi henkilö ostoreskontrassa ja kaksi maksutiimissä. Raportoit roolissasi Group Accounting Manager Kaisa Poikelalle.
💰Palkkaus
+- 4500€/kk. Kuulemme mielellämme toivetasosi
🏡Hyvä ja joustava etätyö
Toimisto Espoossa ( Karapellontie 6, 02610 Espoo), hybridityömalli, (2 pv/vko toimistolla, keskiviikko tiimipäivä)
🌟 Osa osaavaa organisaatiota
Pääset osaksi vakavaraista konsernia. Algolilla on hyvin pieni vaihtuvuus ja pitkiä työsuhteita
Rekrytointiprosessi

Ensimmäinen keskustelu Nawian kansa
Käydään läpi onko tässä seuraava kiinnostava mahdollisuus urallesi ja mitä Algol voisi sinulle tarjota

2 keskustelu
Alustava keskustelu Algolin kanssa.

2. keskustelu Algolilla
Syvällisempi keskustelu sopivuudesta tehtävään

Henkilön valinta
Päätös tehty kuka tehtävään valitaan.

Rekrytointi yhteystyössä Nawian kanssa
Rekrytointi toteutetaan yhteystyössä Nawian kanssa.
Ensimmäinen keskustelu tästä roolista on Nawian Hanna-Mari Hannulan kanssa
Lisätietoja roolista kerron mielelläni ja autan sinua pohtimaan, voisiko tämä olla seuraava kiinnostava haaste sinulle.
hanna-mari.hannula@nawia.fi tai 0407441572