AutoVex
Head of Sales
AutoVex
AutoVex-palvelu lanseerattiin keväällä 2018, ja konseptia hiottiin kuuntelemalla kuluttajia ja autoliikkeitä herkällä korvalla. Vuonna 2025 AutoVexiä käyttävät jo kaikki Suomen suurimmat autoliikkeet, sekä sadat keski- ja pienikokoisetkin. Tavoitteenamme on mullistaa tapa, jolla kuluttajat myyvät autojaan, samalla jatkaen alan markkinajohtajana Suomessa. Lue lisää AutoVexin toiminnasta blogin kautta.

Head of Sales
AutoVex on kasvanut hurjaa vauhtia viimeisen vuoden aikana myyntiorganisaation koon nelinkertaistuessa. Kasvumme ansiosta etsimme tiimiimme henkilöä Head of Sales rooliin viemään myyntimme uudelle tasolle. Tulet laittamaan myynnin prosessit kuntoon rakentan toimivan alustan sille, miltä Autovexin myynti näyttää tulevaisuudessa. Tehtäväsi on selkeyttää myynnin mallit, tavat tehdä myyntiä ja toiminta asiakkaiden suuntaan sekä toimia esihenkilönä kahdelle asiakkuuspäälikölle. Kasvatat tiimiä, luot selkeän strategian liiketoiminnan kasvattamisen suhteen ja viet Autovexin myynnin seuraavalle tasolle. Teet läheistä yhteistyötä yhdessä esihenkilösi Oskarin kanssa toimien myös erillisessä myynnin johtoryhmässä.
Tässä roolissa et ole itse kädet savessa tekemässä myyntiä asiakkaiden suuntaan vastuusi ollessa tiimin kasvattamisessa ja myynnin prosessien kehittämisessä, mutta varsinkin isoissa asiakkuuksissa olet edustamassa oman esimerkkisi kautta Autovexia. Persoonasi osalta etsimme henkilöä, joka ei tyydy olemassa olevien asioiden ylläpitämiseen vaan sen sijaan innostuu uuden rakentamisesta.
Main responsibilities highlighted
-
Sales Team Leadership:
Supervise the sales team in Finland, ensuring both Key Account Managers and Sales Coordinators have the tools, information, and support needed to succeed.
-
Customer responsibility:
You have an important role in growing the current clients as well as finding new potential clients from the Finnish market.
-
Team & Culture:
Play an active role in the Finnish management team by fostering a strong culture, improving ways of working, and ensuring processes run cost-effectively while keeping customer satisfaction high.
-
Information Sharing:
Ensure smooth communication across all departments by providing the necessary information for the order-to-delivery process and guiding development activities to benefit both customers and the sales team.
-
Marketing & Customer Relations
Plan and execute marketing activities, including events and campaigns, with the support of marketing agencies. Meet with existing customers and identify potential new ones, dedicating part of your time to managing your own portfolio of clients.
-
Turnover & Profit:
Ensure company goals for turnover and profit are achieved by creating budgets, monitoring results, and managing follow-ups.
-
Customer Contracts and Pricing:
Negotiate and manage contracts, making sure they are fulfilled while accurately estimating volumes and customer demand. Develop offers and pricelists based on product calculations, working closely with the Operations Manager and supported by the Commercial Director on key pricing decisions.

Bama Nordic numbers
- Lanseerattu
- Työntekijää
- + tuhatta myytyä autoa
- Asiakkaiden arvosana (max 5)

Miksi AutoVex ja tämä tehtävä?
At Bama, you will be part of a company that combines passion, purpose, and people. We bring fresh, healthy, and sustainable choices to the Nordics and our team does it with energy, teamwork and ambition. You will have a talented team around you and a supportive manager with over 20 years of experience from the industry.
Bama's goal-oriented, cooperative, inspiring and responsible approach can be seen in the every day work environment. Here, your ideas matter, you can be bold, share your opinions and your work makes a true impact.
This role is located in Vantaa and currently our team is working 4 days a week from the office. The position includes some travelling mostly in Finland but it is rare to have overnight stays. Your travels will be compensated. Compensation is built around base salary with a range being 5000-7000 €/month. Salary revisions are held every year in April. Salary negotiations are to be done between Bama representatives and selected candidate.

Prosessin eteneminen
Rekrytointi hoidetaan yhteistyössä Autovexin rekrytointikumppani Nawian kanssa. Itse työsuhde muodostetaan Autovexin ja valitun henkilön välille. Nawia hoitaa alustavat puhelinkeskustelut, jonka jälkeen rekrytointiprosessista ottaa vastuun Autovex. Prosessi pitää sisällään edenneille ehdokkaille live tapaamisen Autovexin edustajien kanssa (mahdollinen tuleva esihenkilösi Oskari & yrityksen CEO) pitäen sisällään case study tehtävän ja keskittymisen osaamispuoleen. Tästä vaiheesta jatkoon edenneet tulevat vielä tapaamaan AutoVexin edustajia toiseen otteeseen ja tämän tapaamisen tarkoitus on fokusoida osaamisen lisäksi kulttuurisopivuuteen.
Tsemppiä rekrytointiin!
Hannu Pelli. +358(40) 1633 625, hannu.pelli@nawia.fi
Mitä etsimme?
-
Kokemuksesi
🚗 Omaat kokemusta myyntitiimin vetämisesta
🚗 Omaat vahvaa kokemusta muutosjohtamisesta
🚗 Omaat kokemusta SaaS bisneksestä
🚗 Omaat sujuvan suomen ja englannin kielen taidon
-
Työpersoonasi
🚗 Olet innovatiivinen asioiden rakentaja, et ainoastaan ylläpitäjä
🚗 Työotteesi on hyvin itseaktiivinen, kykenet tekemään päätöksiä itsenäisesti
🚗 Haluat viedä asioita eteenpäin, omaat "miksi odottaa huomiseen jos asian voi tehdä tänään" asenteen
-
Eduksi laskettavat asiat
🚗 Omaat vahvan ymmärryksen datasta ja sen hyödyntämisestä liiketoiminnan kasvattamiseen
🚗 Sijaintisi on PK seudulla

Tiimi
- 10 softapuolen ammattilaista
- 4 markkinoinnin ammattilaista
- 1 HR ammattilainen
- 1 talouspuolen ammattilainen
- 17 myynnin ammattilaista