Odevo
Tule mukaan isännöintialan suurimman työllistäjän matkaan

Odevo on alkujaan vuonna 2019 syntynyt teknologiavetoisettu palvelukonserni, joka kasvaa nopeasti kiinteistöalan edelläkävijäksi
Neljässä vuodessa yhtiö on kasvanut yli 30-kertaiseksi: yli 7 000 työntekijää, noin 1,4 miljoonaa asuntoa hallinnassa ja vuosittainen liikevaihto noin 650 miljoonaa euroa
Ydinstrategiana on yhdistää kyvykäs henkilöstö ja edistyksellinen teknologia – Odevo toimii teknologiaan perustuvan ja asiakaskeskeisen kiinteistönhallinnan suunnannäyttäjän. Odevo investoi voimakkaasti teknologiaan ja sillä on yli 150 ohjelmistonkehittäjää.
Odevo omistaa Suomessa Retta Isännöinnin (6 000 asiakasta, 150 000 asuntoa, 600 työntekijää) ja Kontun (2 400 asiakasta, 28 milj. € liikevaihto)
Lisäksi kuusi muuta suomalaisyritystä, kuten Iljan Isännöintikeskus ja Jyväskylän Kiinteistöpalvelu, ovat liittyneet konserniin.
Miksi liittyä Odevo-konserniin?
Innovaatiot ja muutos: Työskentely Odevo-konsernissa tarkoittaa pääsyä modernin proptech-kehityksen eturintamaan.
Laajempi näkyvyys: Effektivinen kiinteistönhallinta Suomessa toteutuu globaalin tukiverkoston ja resurssien kautta.
Kasvu- ja kehityspolut: Konserni tarjoaa uramahdollisuuksia sekä ammatillista kehittymistä tech- ja palveluosaajien yhteistyössä.
-
”Yrityskaupan seurauksena työnkuvaani liittyvät järjestelmät ja työvälineet ovat pääasiallisesti vaihtuneet, vain yksi ohjelmisto on sama kuin aiemmin. Tahtomattakin tulee suoritettua päänsisäistä vertailua entisten ja nykyisten toimintatapojen välillä. Innostuksen tunteita nykyisten ohjelmistojen mahdollistamista työkuorman kevennyksistä syntyy päivittäin, voin sanoa olevani aidon innostunut uusista tavoista tehdä tätä työtä, jota olen tehnyt jo yli 20 vuotta”, vastaava isännöitsijä Katariina Kivipensas kertoo.
Mitä juuri aloittaneet isännöitsijät kertovat Retalla työskentelystä?
-
Puhelin ei enää soi
-
Pääsen keskittymään työhöni hallitusten puheenjohtajien kanssa, kaikki ylimääräinen on jäänyt työpöydältäni pois, kun vaihdoin työpaikkaa.

Mikä muuttunut Retalla viimeisten vuosien aikana?
Henkilöstötyytyväisyys noussut – Viime vuosina tutkittu työtyytyväisyys on kehittynyt selvästi, kiitos avoimemman viestinnän, prosessien kehittämisen ja työntekijöiden vaikutusmahdollisuuksien lisäämisen.
Modernit työvälineet ja prosessit – Käyttöönotettu RettaWay-toimintamalli, joka selkeyttää isännöinnin prosessit ja parantaa asiakaspalvelun laatua.
Laajentuneet tukipalvelut – Asiakaspalvelu ja taloushallinto keskitetty tukemaan isännöitsijöitä, jolloin he voivat keskittyä hallitustyöhön ja asiakkuuksien hoitoon.
Parempi työnhallinta – Datan ja raportoinnin avulla isännöitsijät näkevät selkeästi työnsä tilanteen, mikä helpottaa priorisointia ja vähentää stressiä.
Odevo-taustatuki – Kansainvälinen konserni tuo taloudellista vakautta, investointeja teknologiaan ja mahdollisuuksia oppia kansainvälisistä käytännöistä.
Rekrytointimalli uudistunut – Panostus osaamisprofiiliin ja oikeaan asenteeseen kokemuksen sijaan, mikä mahdollistaa myös urasiirrot alalle. Persoonalla valtava merkitys, etsimme uudistushalukkaita henkilöitä mukaan Retan kasvun.
Työhyvinvointipanostukset – Uusia henkilöstöetuja (mm. työsuhdepyörä), laajennettu työterveys, hyvinvointiohjelmat ja tiimitapahtumat.

Miksi valita Retta?
Alan suurin toimija – Yli 600 asiantuntijaa, vahva markkina-asema ja valtakunnallinen organisaatio.
Vahva tuki arjessa – Keskitetyt tukipalvelut ja modernit digityökalut vähentävät hallinnollista kuormaa. Pääset keskittymään oikeasti työhösi.
Joustava työn malli – Yhdistelmä etä- ja lähityötä, mahdollisuus vaikuttaa omiin aikatauluihin.
Monipuoliset edut – Laajennettu työterveys (myös psykologi ja fysioterapeutti), lounas- ja virike-etu, auto- ja puhelinetu, henkilöstöalennukset.
Kehittymismahdollisuudet – Koulutustuki, sisäiset urapolut. Iso organisaatio mahdollistaa uralla etenemisen.
Yhteisöllinen kulttuuri – Monimuotoinen työyhteisö, jossa jaetaan tietoa ja onnistumisia, ja jossa henkilöstön ääni kuuluu.

Jutellaanko lisää?
Toteutamme rekrytointia yhdessä Nawian kanssa. Tavoitteemme on pitää prosessi sinulle mahdollisimman helppona ja vaivattomana. Ensimmäinen keskustelu roolista käydään Nawian Hanna-Mari Hannulan kanssa. Voimme jutella täysin luottamuksellisesti matalalla kynnyksellä.
Mikäli olet kiinnostunut kuulemaan tehtävästä lisää, aloitamme matalan kynnyksen tutustumispuhelulla. Mikäli yhdessä toteamme, että haluat jatkaa keskusteluja, niin yhdistän sinut Retalle keskusteluihin.
Hanna-Mari Hannula:
📩 hanna-mari.hannula@nawia.fi
040 744 1572
www.linkedin.com/in/hanna-mari-hannula/