Strateginen Asiakkuuspäällikkö
Fennoa Oy





Strateginen Asiakkuuspäällikkö
Haemme Fennoalle kokenutta ja meritoitunutta Strategista Asiakkuuspäällikköä.
Tehtävässä vastaat strategisten asiakkuuksien portfoliosta, joka pitää sisällään olemassa olevia asiakkuuksia ja jo valmiiksi tunnistettuja potentiaalisia asiakkuuksia.
Menestyt tässä tehtävässä, kun omaat proaktiivisen tavan toimia, analyyttisen tavan ajatella, erinomaiset vuorovaikutustaidot ja syvää ymmärrystä SaaS-liiketoiminnasta.
Mistä tämä tärkeä tehtävä koostuu:
- Vastaat strategisten asiakkuuksien pitkäaikaisesta asiakastyytyväisyydestä, sitoutumisesta, kasvusta ja kannattavuudesta.
- Toimit nimetyn portfolion asiakkuuksien strategisena kumppanina. Lisäksi huolehdit, että portfoliosi asiakkuuksilla on kontaktipisteet Fennoan asiantuntijoihin monialaisesti (esim. markkinointi, asiakaspalvelu, koulutus ja tuotehallinta). Asiakkuuksien hoitaminen on tiimityötä.
- Ylläpidät aktiivisesti suhteita asiakkuuksien eri päätöksentekijöihin ja toimijoihin.
- Neuvottelet sujuvasti ylimmän johdon kanssa, mutta samalla luot tiiviit suhteet ja kontaktipisteet asiakkuuteen myös laaja-alaisesti.
- Ymmärrät asiakkuuksien liiketoimintaa – strategia, tavoitteet ja toimialan trendit – ja hahmotat miten Fennoan tarjoamat ratkaisut tukevat asiakkuuksien liiketoimintaa ja tarjoavat arvoa.
- Analysoit saatavilla olevaa tietoa ja hyödynnät tunnuslukuja asiakkuuksien hoitamisessa.
Mitä tehtävässä menestyminen vaatii:
- Syvällistä ja pitkäaikaista (5+ vuotta) kokemusta toimialansa suurimpien strategisten asiakkuuksien portfolion menestyksekkäästä hoitamisesta.
- Lisäksi sinulla on osaaminen luoda uusia strategisia asiakkuuksia jo olemassa olevien asiakkuuksien lisäksi.
- Tehtävässä on suureksi eduksi syvä ymmärrys SaaS-liiketoiminnasta.
- Olet vahva tiimipelaaja ja näet, että asiakkuuksien menestyksekäs hoitaminen on tiimityötä.
- Olet proaktiivinen toimija ja vahva neuvottelija, joka on asiakkuuksien kanssa aktiivisessa vuorovaikutuksessa laaja-alaisesti (asiakkaan ylimmästä johdosta asiantuntijoihin) ja hyödynnät asiakkuuden hoidossa kaikkia kanavia (live-tapaamiset, Teams ja puhelin).
- Pystyt tarjoamaan asiakkaille arvoa liiketoiminta-ymmärryksesi avulla. Lisäksi sinulla on aito kiinnostus seurata toimialan trendejä ja sen kautta osaaminen luoda voittavia uusia toimintamalleja. Tätä kokonaisuutta tukee jatkuva halu oppia uutta.
- Olet analyyttinen ja hyödynnät aktiivisesti dataa asiakkuuksien hoitamisessa, hoitomallien rakentamisessa sekä päätöksenteossa.
- Odotamme tehtävään valitulta kandidaatilta näkemystä ja visiota siitä, miten tärkeimpiä strategisia asiakkuuksia kehitetään
Miksi Fennoa?
Fennoa on moderni ja täysin etänä työskentelevä ohjelmistoyhtiö, joka kasvaa vauhdilla.
Fennoalla voit työskennellä mistä päin Suomea tahansa, sillä koko toiminta on rakennettu etätyöhön sopivaksi.
Fennoa tarjoaa kotitoimistollesi kaiken tarvittavan – sähköpöydän, ergonomisen tuolin, tietokoneen, puhelimen, langattomat kuulokkeet sekä maksamme kotisi internet-yhteyden.
Vaikka Fennoalla toimitaan etänä, yhteisöllisyys ja yhdessä tekeminen ovat tärkeitä. Fennoalla järjestetään säännöllisesti tapaamisia kasvotusten sekä kaksi lähityöviikkoa vuodessa inspiroivissa paikoissa Suomessa ja ulkomailla.
Viime keväänä Fennoan henkilöstö nautti Espanjan auringosta, ja tulevana marraskuuna tiimi suuntaa yhteiselle lähityöviikolle Tallinnaan.
Fennoalla panostetaan työn ja vapaa-ajan tasapainoon sekä työhyvinvointiin.
Saat käyttöösi:
- Laajat työterveyspalvelut Mehiläisessä (1.1.2026 alkaen)OP:n laaja terveysvakuutus ja vapaa-ajan tapaturmavakuutus
- Epassi Flex – 600 € vuodessa liikunta-, kulttuuri- ja hyvinvointietuihin (ei omavastuuta)
- Lounasetu (max. 100 € palkan päälle / kk)
- Auntien palvelut henkisen hyvinvoinnin tueksi
- Caps-henkilöstöedut, jotka tarjoavat monipuolisia alennuksia ja etuja vapaa-ajalle
- Lisäksi lomapäiviä kertyy heti työsuhteen alusta alkaen – 2,5 päivää kuukaudessa.
Fennoa on vahvassa kasvuvaiheessa, ja tarjoaa aidosti mahdollisuuden vaikuttaa yhtiön tulevaisuuteen.
Fennoalla on käytössä kvartaalibonus koeajan jälkeen – koko talon yhteinen bonus, joka vahvistetaan vuosittain.
Tässä roolissa pääset työskentelemään osana kokenutta viiden hengen asiakkuustiimiä. Tehtävässä raportoit Asiakkuusjohtajalle Jesse Junnalle.
Rooli tarjoaa loistavan mahdollisuuden jättää oma kädenjälkesi Fennoan kasvutarinaan, vastaten merkittävistä strategisista asiakkuuksista.



Lisätietoja
Tämä rekrytointi toteutetaan yhdessä rekrytointikumppani Nawian kanssa
Prosessi etenee seuraavasti:
- Online tai live tapaaminen Tiia-Liinan kanssa sijainnista riippuen
- Asiakkaan haastattelukierrokset:
- Rekrytoiva esihenkilö Jesse Junna - online
- Live haastattelu Jesse Junna & Okko Vainiomäki CRO
- Referenssit
Positio täytetään heti sopivan henkilön löydyttyä. Tehtäväni on auttaa sinua läpi prosessin. Lisätietoja Fennoasta
Tiia-Liina Aavisto - Head of Business
tiia-liina.aavisto@nawia.fi
040 865 3463
Onnea rekrytointiprosessiin!